יד שנייה? עדיף מליסינג פרטי

כיום רוב המכוניות מיד שנייה הן מליסינג. האופציה הזאת נוחה ומשתלמת ולו רק בזכות העובדה שאפשר לגשת לתצוגת מכוניות ולבחור בו במקום אחד מתוך עשרות רכבים, במקום להיפגש עם מיני טיפוסים חשודים.רגע לפני שתבחרו את הרכב החדש שלכם כדי להבחין בין סוגי הליסינג שכן אלה משפיעים על אופי השימוש ברכב ועל ערכו בשוק. על כך בכתבה הבאה.

בשנים האחרונות ענף הליסינג התפתחת וכתוצאה מכך יש שונות רבה בין דגמי היד השנייה שמוצאים למכירה, במיוחד בגלל אופי השימוש ברכב. נסביר: לאור הצלחת הליסינג לחברות, התפתח ענף של ליסינג לפרטיים. העיקרון הכלכלי העומד מאחורי השיטות זהה, אך השימוש ברכב שונה ומכאן גם השונות בערכם של הרכבים. בדרך כלל (לא תמיד) שיעור ירידת הערך בעקבות ליסינג לאדם פרטי נמוך מהשיעור שיש להפחית אחרי ליסינג לחברה.

כדי להבין את הסיבות לכך טוב יותר יש להבין מהו ליסינג.

מהו ליסינג?

ליסינג הוא מנגנון כלכלי להשכרת מכוניות (או ציוד יקר אחר) לטווח רחוק. החברה המשכירה היא בעלת הרכב, השוכר (אדם פרטי או חברה) מקבל היתר להשתמש בו בתמורה לתשלום חודשי קבוע. בשונה מהשכרה, ליסינג הוא הסכם לטווח רחוק, בדרך כלל שלוש שנים, לכן המחיר ליום השכרה בודד נמוך בהרבה ממחירו בחוזה השכרה סטנדרטי. השיטה פותחה כמענה למי שאינו יכול (או לא רוצה) לרכוש מכונית במחיר מלא. מכיוון שלא קונים את האוטו, לא צריך לשבור חסכונות או לקחת הלוואה מהבנק. יתרון נוסף נעוץ בעובדה שלא סופגים את ירידת הערך הדרמטית שחווה כל מי שבבעלותו רכב מיד ראשונה.

ליסינג תפעולי או ליסינג מימוני?

בשיטה המימונית הלקוח משלם סכום חודשי בעבור הזכות להשתמש ברכב, אך כל יתר העלויות חלות עליו. הוא משלם ביטוח חובה וביטוחים נוספים (ביטוח צד ג' או עלויות ביטוח מקיף), משלם למשרד הרישוי וצריך לשלם גם עבור הטיפולים השוטפים וטיפולים אחרים.

שיטת הליסינג התפעולי נוצרה כדי לתת מענה לחברות גדולות המחזיקות צי רכבים ומתקשות לנהל אותו. בתמורה לתשלום גבוה יותר חברת הליסינג מבטחת את הרכבים ומתחזקת אותם מא' עד ת'. הלקוח נהנה מהרכב ללא התעסקות מיותרת.

חשוב לבדוק – כמה נהגו ברכב

בבואכם לרכוש רכב ליסינג מיד שנייה ששימש חברה, חשוב לבדוק האם הוא הוצמד לנהג יחיד או שימש כמה נהגים שונים. ההנחה היא כי רכב ששימש למטרות עבודה כמה נהגים רמת התחזוקה בו ירודה, לעומת רכב ששמש תקופה ארוכה נהג בודד שבודאי השתדלת קצת יותר לשמור עליו.

ירידת ערך של רכב יד שנייה מליסינג

מחירה של מכונית נקבע על פי ביקוש והיצע. מניחים כי הביקוש לרכב יד שנייה מליסינג נמוך ולכן סביר שמחירו יהיה נמוך מהמחירון. מאותה סיבה קיימת סבירות כי מחירו של רכב ששימש נהג יחיד יהיה גבוה מזה של מכונית שישמשה כמה נהגים. למרות הדברים האלה יש לזכור כי בסופו של דבר המחירון אינו חוק, אלא המלצה. המחיר הסופי של הרכב נקבע במשא ומתן בין המוכר לקונה. מחירו של רכב מבוקש, למשל מאזדה 3, לא יהיה נמוך בהרבה מהמחירון גם אם הוא מליסינג.

יד שנייה מליסינג פרטי – בדיוק כמו רכב פרטי

השגשוג של שוק הליסינג וההבנה כי זוהי שיטה מנצחת בה כל הצדדים מרוויחים גרמה לחלחולה גם למגזר הפרטי. כאן תמצאו רק ליסינג בשיטה המימונית, כלומר רכב שבעליו שילם מידי חודש סכום קבוע בעבור השימוש בו ותחזק אותו בעצמו. למעשה אפשר להתייחס למכוניות כאלה בדיוק כמו כל מכונית פרטית אחרת. זהות הנהג ידוע, וברור כי רק הוא ובני ביתו נהגו ברכב.

ליסינג פרטי – ליהנות משני העולמות

מנקודת המבט של מי שרוצה לקנות רכב יד שנייה, ליסינג פרטי היא האופציה הטובה ביותר. בקניית רכב מסוג זה נהנים מכל היתרונות- מצד אחד קונים מחברה גדולה ומוכרת ובדרך כלל גם מציעה אחריות, מצד אחר קונים רכב אמין ששימש אדם פרטי ולא עסק או חברה.

תגובה אחת על הפוסט “יד שנייה? עדיף מליסינג פרטי

  1. אחלה כתבה. מובנת ושוטפת! . ואגב, לכל מי שמחפש רכב , בדיוק שמעתי מחברים שהולך להיות סייל מטורף של רכבים חדשים ומשומשים עם הנחות ממש גדולות. ממש עכשיו בסוכות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *