פירוק רכבים – איך תצליח לייצר כמה שקלים מהגרוטאה שלך?

סכנה תברואתית?

אז המכונית שלכם נשברה. או לחלופין, המכונית פשוט נשברה עליכם! מה עושים? כבר אין טעם לתקן את המנוע המשתעל, הפח רקוב ומעוך, על בטיחות אפשר לחלום וגם המחיר שאולי תקבלו עליה, זעום. מה עושים? נפטרים ממנה, וממשיכים הלאה בחיים, לעבר רכב מודרני בהרבה. אבל שתדעו, שאם חשבתם פשוט להשאיר אותה כך סתם ברחוב עד שתיעלם, זה לא ממש יקרה, והיא עלולה לגסוס לאט לאט עם אבק ולכלוך, ולהוות סכנה תברואתית. ואילו אתם עלולים לחטוף דו"ח כספי גבוה מהרשות המקומית שלכם, בתוספת עלויות גרירה. לכן, לכו על אחת מהאופציות האחרות שבכתבה.

נצלו את הרשת!

האינטרנט כבר הוכח כפלטפורמה נהדרת לפרסום ולמכירת כל דבר עלי אדמות – גם גרוטאות שאין מצב שתצליחו למכור. במידת הצורך, הדגישו שאתם מוכרים את הרכב לחלקים, ותנו מחיר מאד אטרקטיבי למכונית עצמה, ואל תשכחו שאם המכונית לא במצב נסיעה ואולי גם ללא רישיון בתוקף, עלות הובלתה גם היא עשויה לעמוד על כמה מאות שקלים. כדאי לדעת, שישנם לא מעט אנשים שדווקא היו שמחים לגרוטאה שלכם, שתהווה מעין "תורמת איברים" עבור מכוניתם הזהה. כך, הם יכולים להשתמש בעת הצורך בחלקים מהגרוטה שלכם, בתור חלקי חילוף, ולחסוך כסף רב.

מכירה לפירוק

אם לא הצלחתם בשום דרך למכור את המכונית הגרוטאתית שלכם, וגם לא נראה שאתם מצליחים לקבל טלפונים מאנשים שמעונינים לקנות חלקים שלה, אולי תהיו מעוניינים למכור אותה לפירוקיות. בכל רחבי הארץ, פזורות פירוקיות שהן למעשה מגרשי גרוטאות, שמחזיקות עשרות ואפילו מאות מכוניות שעברו התעללות: תאונה, פריצה, שבר או פשוט נמאס לבעליהן מהמכונית, והיא לא המשיכה בנסיעה על הכביש אלא הגיעה לבית קברות זמני זה. אמרנו זמני, מכיוון שבמגרשים אלה, הן פשוט נחות ומחכות שיגיעו לקוחות וירכשו מהן חלקים שונים כגון חלקי פח, חלקים מכניים תקינים, אבזור חיצוני ופנימי וכו'. אם הרכב מבוקש, הוא עשוי להישאר ערום לגמרי כבר בתוך שבועות או חודשים ספורים, עד לדרגה שלא נשאר ממנו דבר ששווה משהו, ואז הוא מובל לגריטה או שהשלדה נמכרת לסוחרי מתכת. עבור הגרוטאה שלכם תוכלו לקבל מחיר נמוך, אך המדובר עדיין בכסף: זה יכול להיות בין כמה מאות, לכמה אלפי שקלים, בהתאם לסוג המכונית ולמצבה, ולחלקים הטובים שמצויים בה ומאפשרים מכירתם.

חתיכה של פח

בכל שנה נאספים בישראל לא פחות מ-800 אלף טונות של פסולת ברזל, שני-שליש מכמות זו נמכרת למפעלי התכה שממחזרים את החומר (בעיקר לתעשיית הבניין), השאר מיוצא לחו"ל. לכן, כל פריט מתכתי משומש כגון ארונות מתכת, מכונות כביסה, תמרורים ושלטים וכמובן, מכוניות שמן הסתם כוללות חלקי פח רבים – עשוי למצוא מקומו אצל סוחרי מתכת, שאוספים וקונים את כל גרוטאות המתכת. קחו בחשבון, שלא תתעשרו מכך – סוחרי ברזל משלמים בערך 1 שקל עבור ק"ג ברזל – אבל, אל תזלזלו בעניין: מכונית ממוצעת שוקלת למעלה מטון, ומרבית ממשקל זה הוא למעשה ברזל ונגזרותיו.

גריטה

השלב הסופי לחלוטין בחיי כל מכונית הוא שלב הגריטה כלומר, השלב בו היא מחזירה נשמתה לבורא, והופכת באמצעות מכבשי-ענק למשטח ברזל מהודק. כמו מדינות רבות בעולם, גם ישראל החליטה לפני מספר שנים לתמוך בעניין במסגרת השמירה על איכות הסביבה וגם השאיפה להשאיר על הכבישים מכוניות כמה שיותר חדשות ובהתאם, כמה שיותר בטוחות. לפיכך, הוחלט כי כל מכונית שמיועדת לגריטה וגם עומדת בקריטריונים לכך, תזכה את בעליה במענק של 3,000 שקל. אבל בישראל, כמו בישראל: למרות שלמעלה מ-19 אלף מכוניות כבר נגרטו, התכנית הופסקה פעמיים ואין לדעת מה צופן העתיד, אם כי מדברים על הגדלת גובה המענק שיינתן לגורט. כדאי לדעת, שרק מכוניות פרטיות בנות 20 ומעלה (או בנות 15 שהורדו מהכביש), שמצוידת ברישיון בתוקף, רשאיות להיכלל בתוכנית הגריטה.

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>