אז מה אם כבר 2012? מסכמים את מכירות הרכב של 2011

נתוני מסירות: כמה ואיזה מכוניות נמכרו ב-2011? מי מלכת המכירות? מי הסגנית? ועוד נתונים מעניינים

שנת שיא?

שנת 2011 טמנה בחובה כמה אירועים שלכאורה, היוו מכשול פוטנציאלי לענף הרכב. במהלך 2011, שמענו על קשיים של חברות הליסינג – אותן חברות שאחראיות לכ-60% עד 70% מסך המכוניות החדשות שעולות בכל שנה על הכביש. בנוסף, במהלך קיץ 2011 התעוררה מחאה חברתית-צרכנית, שריחפה מעל שמי המדינה ואיימה אף היא על מכירות רכב חדש. ואם זה לא די, נשמעו תלונות על היחלשות הין היפני. אבל, כל אלה פשוט לא “הזיזו” לנתוני המכירות, בסיכומו של דבר. עובדה, שנת 2011 הסתיימה עם מספר שיא של מכירות: 225,949 מכוניות חדשות עלו על הכביש, וזו גם עלייה תרתי משמע: עלייה מרשימה של למעלה מ-4% ביחס לנתוני 2010.

איזה מותג, איזו יבואנית?

מבחינת המותגים המיובאים לארץ, זו הייתה שנה נהדרת והצלחה לא ממש שקטה ליונדאי (יבואנית: כלמוביל). המותג הקוריאני העלה לא פחות מ-33 אלף מכוניות, נתון מרשים שממשיך לעלות ביחס לשנים עבר. זה קשור גם הודות לכך, שליונדאי מגוון דגמים מצליחים בכל סיגמנט. נתון המסירות מציב את המותג במקום הראשון בטבלה, הרבה לפני מאזדה (דלק מוטורס), שהייתה באופן מסורתי מזה שנים, בראש. כאמור, אחרי יונדאי, בפער גדול למדי, נמצא המותג מאזדה, עם 21,145 מסירות. במקום השלישי טויוטה (יוניון מוטורס), עם 19,719 מסירות ב-2011. אנחנו מתקדמים במורד הטבלה: במקום הרביעי נמצא המותג קיה (טלקאר), שביצע גידול מרשים של 64% ביחס לשנה הקודמת! קיה מכרה 15,606 מכוניות. במקום החמישי: שברולט ( יבואנית: UMI, עם13,937 מסירות), מקום שישי סוזוקי (מכשירי תנועה, 12,155), מקום שביעי פולקסווגן (צ'מפיון מוטורס, 11,762), מקום שמיני פורד ( דלק מוטורס, 10,965), מקום תשיעי ניסאן (קרסו, 10,030), ומקום עשירי סקודה (צ'מפיון מוטורס, 9,221). בחישוב מסירות לפי יבואנים, כלמוביל ( יונדאי, מיצובישי, מרצדס, סמארט) היא היבואנית הגדולה מכולן, אחר כך דלק מוטורס (מאזדה ופורד), ובמקום השלישי צ'ימפיון מוטורס (פולקסווגן, אאודי, סקודה, סיאט).

מיהי הנמכרת בישראל?

המשפחתית הנמכרת ביותר בישראל לשנת 2011 היא טויוטה קורולה יחד עם גרסת ההאצ'באק שלה (מרכב חמש דלתות), האוריס. במקום השני, נמצאות צמד המשפחתיות הקוריאניות של יונדאי, i30 (האצ'באק וסטיישן) ו-i35 (סדאן) החדשה יותר. מלכת המכירות ההיסטורית מאזדה3, יורדת למקום השלישי בלבד, אם כי גם הוא מכובד ומראה כי כוחה עדיין במותניה. במקום הרביעי נמצאת משפחתית גדולה שמגיעה מקוריאה, למרות שהיא ממותגת כאמריקנית: שברולט קרוז הצליחה להתחבב על לא מעט ציי רכב, וגם לקוחות פרטיים. מקום חמישי שייך לפורד פוקוס, ששיפרה במאד את הדגם הקודם, דבר שהתבטא בעלייה תלולה במכירות. במקום שישי נמצאות פולקסווגן גולף ואחותה הסדאנית, ג'טה.

שנת 2011 הייתה שנת-שיא לסיגמנט מכוניות המיני הקטנטנות, עם שיפור אדיר ביחס ל-2010 במכירות. לא משנה שמכוניות מיני הן זעירות ורבות מהן בעלות גיר ידני: המחיר ה(יחסית) זול והחיסכון המרשים בדלק עשו את שלהם. במקום הראשון בקטגוריה נמצאת סוזוקי אלטו, שהיא זאת שלמעשה חנכה את הקטגוריה כולה. במקום השני, שברולט ספארק ובמקום השלישי, קיה פיקנטו  – למרות זמן המתנה ארוך במיוחד שנכפה על הרוכשים. גם עבור מכוניות הסופר-מיני שהן גדולות ובטוחות יותר, הייתה 2011 מוצלחת. את המקום הראשון בקטגוריה קטפה יונדאי i20, אחר כך סיאט איביזה, ובמקום השלישי נמצאת מאזדה2, חביבת הליסינג וציי הרכב.

ספורט, סיניות, ופרימיום

רוצים אנקדוטות הקשורות לנתוני המסירות של 2011? בבקשה. בתחתית טבלת המסירות, נמצא אבארט, מותג ספורט איטלקי וותיק מאד בעולם, אך חדש בארץ, המציע מכוניות פיאט קטנות עם הרבה פלפל ושיק – המותג הצליח למכור כ-42 מכוניות; מותג הספורט-אלגנט היוקרתי מגרמניה פורשה מכר בכל השנה 64 מכוניות – נתון דומה באופן מדהים לזה של אשתקד, ואילו סאיק (MG) שהיא המכונית הפרטית הסינית הראשונה שעלתה לארץ, מכרה 327 מכוניות. בתחום מכוניות הפרימיום יש לשבח את אאודי. המותג הגרמני שהוא בהחלט לא עממי, הצליח למכור לא פחות מ-1,756 מכוניות, נתון שהציב את המותג כמנצח בתחום היוקרה בישראל.

3 תגובות על הפוסט “אז מה אם כבר 2012? מסכמים את מכירות הרכב של 2011

  1. הקוראנים מכוונים לרכבים אמינים. אם זה היונדאי ואם זה הקיה שעברה מתיחת פנים, בחברה שאני עובד יש מעל 100 מכוניות קיה וכולן אמינות ויעילות שחבל על הזמן
    אני נסעתי בסראטו 3 שנים ללא שום תקלה ורכשתי אחת כזו שאשתי משתמשת בה ושוב ללא כל תקלה
    המכונית מרווחת, נוחה, זולה ולא דורשת שום תחזוקה

  2. חתיכת עליות מרשימות יש לkia, רק אני שמתי לב?
    אני רואה את יונדאי בפתיחת הרשימה ואחריה לא מאחרת לבוא אחותה הקוריאנית, כנראה שהם עושים שם משהו לא רע בקוריאה..

  3. מיותר יהיה לציין כמו קודמיי שקשה מאוד להתעלם מהעליות היפות של הקוריאניות, קיה.
    כל הכבוד להם, נקווה שימשיכו להאמין פה ברכבים בטוחים לטווח הארוך..

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>